Задържаният в операция „Октопод" бивш съветник в ДАНС Алексей Петров, е съветвал и старото ръководство на „Кремиковци", начело с Валентин Захариев, а работниците отдавна говорели, че Петров е свързан с братята Калоян и Йордан Стоянови-Дамбовците. Това каза председателят на ФСО „Металурзи " към КТ „Подкрепа" Людмил Павлов.
Алексей Петров беше съветник в комбината от 1999 до 2005 г. при Валентин Захариев.
Аз не съм го виждал там, но действително той имаше кабинет и пишеше „съветник на изпълнителния директор". Лично не го познавам, но кабинетът му беше на втория етаж, обясни Павлов. Той каза, че е чувал от работници, а и до него е стигала информация, че Петров е свързан с Дамбовците, които също са задържани в операцията.
Според Павлов обаче, братята Стоянови са спечелили най-много, когато в „Кремиковци" влиза фамилията Митал и Александър Томов.
Връзката на тези лица с „Кремиковци" е, че са вкарвали скрап. По времето на индийците и на Александър Томов като изпълнителен директор, те са една от фирмите, която купува имоти от „Кремиковци". Става дума за табаните и гара Прокат, които ние от година-две казваме, че са продадени на занижени цени. За гарата и места около нея цената, ако не ме лъже паметта, беше 4 милиона лева. А стойността определено не отговаря на това, което може да се изкара от тях, поясни Павлов. Сделката е направена при ръководството на Александър Томов.
Шлаката се изкарва от „Кремиковци", изсипва се на табаните, там се преработва със специална машина и се изкарва желязо. Това желязо после се дава като скрап и може да се използва в металургията наново. Това си е било кремиковско желязо, но вместо „Кремиковци" да си го преработва и ползва, го дава на друг, който после го дава на „Кремиковци", но срещу заплащане.
Вътрешният табан, който е в самия завод, Сашо Томов го отдаде под наем на „Екометал" за 5 години. А външният им беше продаден, обясни схемата за печалба Людмил Павлов.
Голяма печалба се изкарвала и от гарата, която Дамбовците закупили от завода, пак по времето на Александър Томов.
Гара Прокат е стратегическа, през нея се вкарват суровините и през нея излизат. Този, който е собственик на гарата, може да иска наем от „Кремиковци" за всеки вагон, който влиза, разказа синдикалистът Павлов.
Няма коментари:
Публикуване на коментар