22 национални и регионални медии, както и 5 разпространителски дружества в България контролира ДПС. Оперативното ръкодовство на обръча от медии, Ахмед Доган е възложил на депутата си Делян Пеевски. В момента изданията работят открито за правителството на ГЕРБ и БойкоБорисов. Парите за мащабните покупки на медии са от Корпоративна търговска банка, която в банковите среди заедно с Dbank са считани за трезори на обръчите от фирми Доган. Под контрола на ДПС са вестниците „Монитор“, Телеграф“, „Политика“, „Засада“, „Меридиан мач“, „Уикенд“, „Шок“, „Минаха години“, търновският „Борба“, „Лудогорски вестник“, ловешкият „Народен глас“, бургаските
„Фактор“ и „Черноморски фар“, пазарджишкият „Знаме“ и списанията „Мач магазин“ и „Кулинарен Уикенд“.
С пари от обръчите на ДПС се финансират новинарските онлайн издания „Всеки ден“, както и веригата сайтове на отстранения от bTV бивш водещ на сутрешния блок Николай Бареков - bnews, blife и bsport. Официално депесарски телевизии са ВВТ и ТВ 7. Твърди се обаче, че Пеевски ръководи още няколко кабеларки.
След усиленото пазаруване на разпространителски фирми, в края на миналата и началото на тази година, сега ДПС контролира Национална агенция "Разпространение" АД, Сдружение "Съюз" на разпространителите на вестници и списания", "Пресмаркет" ЕООД, Национална агенция "Разпространение 1" ЕООД с техните регионални подразделения и други. Парите за мащабните покупки на медии са от Корпоративна търговска банка, която в банковите среди заедно с Dbank са считани за трезори на обръчите от фирми Доган, усвоили милиони по време на 8-годишното участие на партията в изпълнителната власт.
Наскоро всички дружества се обединиха в съюз, за чийто председател единодушно бе избран Делян Пеевски, а зам.-председател стана главният редактор на в. „Уикенд“ Мартин Радославов. Със средства от същата банка се издава и ежедневникът „Новините днес“, се твърди още в политическите среди.
Въпреки силното си медийно присъствие и опитите за дирижиране на медийната среда в страната, образът на партията на Ахмед Доган продължава да бъде крайно отрицателен. Оказа се, че ефектът за политиците от това дали са подкрепяни, или не от въпросните медии е почти нулев, твърдят анализатори.
В подкрепа на тезата се изтъква фактът, че преди изборите те водеха яростна и злостна кампания срещу ГЕРБ и Бойко Борисов. Въпреки това герберите спечелиха почти пълно мнозинство и пратиха ДПС в дълбока опозиция. А в момента Бойко Борисов използва същия медиен обръч за процъфтяване на пиара и рейтинга на властта си.
Последните вести около апетита на медийния обръч, свързан с Доган, е ВАЦ – овите вестници в България. Усилената мълва носи, че „24 часа” и „Труд” ще бъдат обединени в един вестник, подобно на това, което се случи с регионалните издания на ВАЦ-овите медии
Няма коментари:
Публикуване на коментар