Лошото е, че медиите се държат като евтини проститутки. Те са много щастливи ако някои политик ги приласкае за кратко”, сече рязко в интервю за БГНЕС издателят на в. "Република" Петъо Блъсков. "Има журналисти, които казват: "Вижте ме, мен премиерът ме приема, дава ми интервю. И те изведнъж стават като стари мекици и много са радостни и са щастливи”. "Вестниците освен всичко друго са бизнес. Докато те са лишени от естествените си приходи, те са принудени да ходят и да се слагат на политиците, които допуснаха монопола в рекламата”, каза той, връщайки се назад в годините, когато ВАЦ купи "24 часа” и " Труд” и започнаха да предлагат огледална реклама в двата всекидневника. "Около 65- 70 % от рекламните обеми във всекидневниците до преди 3 години бяха в ръцете на ВАЦ, благодарение на мълчаливото съгласие на държавата и нейните регулаторни органи. От тогава насам вестниците бяха заставени да бъдат или корпоративно ангажирани или политически заграбени и натиснати. В този момент, когато държавата им даде монопола, те започнаха да обслужват властта и го правят и до ден днешен. В деня, в който българският вестникарски пазар се освободи максимално от ВАЦ може би ще започне някакво възраждане на българските всекидневници. Шеговитият материал на Иво Сиромахов за това, че вестник в България се прави със сваляне на информация от интернет, подкрепяна на доброто в лицето на тези, които са на власт и без анализи на политиката и бизнеса, за да не се обиди някои, на 96 % процента е успешен. Колеги, разберете, вие правите безплатна реклама за милиони на всякаква кифла и на всякакво кюфте наречено депутат или министър и те се чувстват велики. Вие им създавате това самочувствие, след което то се стоварва върху вас, защото започват да ви манипулират. Ако един месец не стъпи нито едни журналист в Министерски съвет, в парламента, по партийните централи – това стига на някои от тези хора да могат да се гръмнат. Ние отгледахме политическия Франкенщайн, който излапа свободната журналистика, а перспективата е журналистиката да се пребори за своята чест. Има хора, които се опитват да противопоставят медиите едни срещу други, а митът за неясните собственици на медиите се създава от политиците нарочно, за да не се говорим за другите, истинските проблеми на българските вестници.”, казва още в интервю за БГНЕС Петьо Блъсков.
Петьо Блъсков е човекът, който е създал и направил много за вестникарският бизнес, но за разлика от много "клишета" той може да усети новината и да я представи така, както е в действителност, а не както "някои" желаят да бъде представена. За Петьо или добро, или нищо. Евалата пич Ви давам г-н Блъсков!
ОтговорИзтриване