Страници

неделя, 30 май 2010 г.

ПЕТЬО БЛЪСКОВ ЗА МЕДИЙНАТА ПРОСТИТУЦИЯ...


Лошото е, че медиите се държат като евтини проститутки. Те са много щастливи ако някои политик ги приласкае за кратко”, сече рязко в интервю за БГНЕС издателят на в. "Република" Петъо Блъсков. "Има журналисти, които казват: "Вижте ме, мен премиерът ме приема, дава ми интервю. И те изведнъж стават като стари мекици и много са радостни и са щастливи”. "Вестниците освен всичко друго са бизнес. Докато те са лишени от естествените си приходи, те са принудени да ходят и да се слагат на политиците, които допуснаха монопола в рекламата”, каза той, връщайки се назад в годините, когато ВАЦ купи "24 часа” и " Труд” и започнаха да предлагат огледална реклама в двата всекидневника. "Около 65- 70 % от рекламните обеми във всекидневниците до преди 3 години бяха в ръцете на ВАЦ, благодарение на мълчаливото съгласие на държавата и нейните регулаторни органи. От тогава насам вестниците бяха заставени да бъдат или корпоративно ангажирани или политически заграбени и натиснати. В този момент, когато държавата им даде монопола, те започнаха да обслужват властта и го правят и до ден днешен. В деня, в който българският вестникарски пазар се освободи максимално от ВАЦ може би ще започне някакво възраждане на българските всекидневници. Шеговитият материал на Иво Сиромахов за това, че вестник в България се прави със сваляне на информация от интернет, подкрепяна на доброто в лицето на тези, които са на власт и без анализи на политиката и бизнеса, за да не се обиди някои, на 96 % процента е успешен. Колеги, разберете, вие правите безплатна реклама за милиони на всякаква кифла и на всякакво кюфте наречено депутат или министър и те се чувстват велики. Вие им създавате това самочувствие, след което то се стоварва върху вас, защото започват да ви манипулират. Ако един месец не стъпи нито едни журналист в Министерски съвет, в парламента, по партийните централи – това стига на някои от тези хора да могат да се гръмнат. Ние отгледахме политическия Франкенщайн, който излапа свободната журналистика, а перспективата е журналистиката да се пребори за своята чест. Има хора, които се опитват да противопоставят медиите едни срещу други, а митът за неясните собственици на медиите се създава от политиците нарочно, за да не се говорим за другите, истинските проблеми на българските вестници.”, казва още в интервю за БГНЕС Петьо Блъсков.

1 коментар:

  1. Петьо Блъсков е човекът, който е създал и направил много за вестникарският бизнес, но за разлика от много "клишета" той може да усети новината и да я представи така, както е в действителност, а не както "някои" желаят да бъде представена. За Петьо или добро, или нищо. Евалата пич Ви давам г-н Блъсков!

    ОтговорИзтриване