Милиони потроши БСП за евро- и парламентарните избори, резултатите от които са направо плачевни. Оттогава до сега няма отговор на въпроса: Откъде БСП взе толкова много пари за вота? Почти година по-късно започнаха да изплуват данни за огромни разхищения на държавни и партийни средства за кампанията на лидера и на партията му. 1 млн. евро са похарчени от БСП за създаването на персоналния му сайт STANISHEV.BG, който той заряза още преди края на вота. 50 млн. евро са платили червените на израелската фирма Джи Си Ес за пиар-стратегията за изборите, твърдят съпартийци на "първия". 7 млн. лв. от комуникационната стратегия за членството на България в ЕС пряко или косвено са отишли при приятелката на бившия премиер Моника Йосифова, твърдят от централата на социалистите. По-голямата част от тях дамата разходвала за личния пиар на Станишев, а не за всички нас. От Националния съвет на БСП настояват да се състави комисия, която да разследва колко пари за похарчени по време на предизборните кампании за двата вота и в чий джобове са потънали част от тях. На "Позитано" 20 се съмняват, че някой от приближените и съветниците на Станишев са си натъпкали добре личните сметки от отчетните и безотчетните средства за кампанията.БСП е платила 1 млн. евро за изработването на личния сайт на лидера на партията Сергей Станишев. Новината беше разпространена от сайта BSPNews. През STANISHEV.BG бившият премиер чатеше със симпатизантите по време на предизборната кампания за евро- и парламентарния вот. На "Позитано" 20 се е развихрил бесен скандал, който е туширан от съмишлениците на "първия". Веднага след приключването на изборите Станишев зарязва сайта-бижу. Дни по-късно той е унищожен от хакера dzver и група негови "бесни" приятели. За да няма никакво съмнение защо е хакнат сайтът, те са оставили доста ясно и категорично послание. Отвратен от методите на работа в централата на БСП, Цветан Фиков, служител на "Позитано" 20, напуска централата и прави собствен сайт BSPNews. Както "Атака" писа, съпартийци на Румен Петков твърдят, че той се финансира от лично от него. В сайта се публикуват премълчаните истини за "стила и метода на работа" на лидера на партията Сергей Станишев. Информацията за сайта на Станишев отново извади на дневен ред темата за това колко плати БСП, партньорите й и партиите, дело на политическото генно инженерство на червените, на евро- и парламентарните избори. А също така откъде са взети тези пари. Защото твърденията, че соцпартията се финансира от членския внос, са неверни. Основната част от електората на БСП са пенсионери и едва скърпват двата края. По-младите са потомствени комунисти - деца, внуци и правнуци на червената партокрация, които могат да направят кариера само там. Те не са чак толкова много, че да осигурят финансирането на "най-голямата партия в България", както твърди лидерът й. Третият прозрачен източник е субсидията, която БСП получава като парламентарно представена партия. Но парите от нея едва стигат за заплатите на целия апарат в столицата и по места.Милиони от хазната потъват в черната каса на БСПЗа никого не е тайна, че единият от източниците са олигарсите, на които бившата комунистическа партия наля милиарди с обществени поръчки и финансирания на проекти от държавния бюджет и фискалния резерв. Само от бюджета за 2008 г. БСП прибра и раздаде на свои фирми 3,8 млрд. лв. От тях по законовия ред са разпределени 1,9 млрд. лв. 300 млн. са похарчени с решение на Министерския съвет. 1,2 млрд. са разпределени от Народното събрание. Останалите са дръпнати от фискалния и от резерва за непредвидени разходи. 700 млн. лв. бяха похарчени за създаване на кухата структура Български енергиен холдинг (БЕХ), който беше закрит от правителството на ГЕРБ. През БЕХ бяха пропилени 800 млн. лв. за разчистване на площадката на АЕЦ "Белене". Пари за това бяха налети и от Министерството на икономиката и енергетиката, управлявания тогава от Петър Димитров, който наследи Румен Овчаров. Той изпълни точка по точка поръчката на Дългия инкасатор парите да минат през точно определени фирми. От БСП се хвалят, че там стриктно се спазва правилото за 10-те процента от комисиона, които задължително влизат в касата на партията. Съвсем отделно са процентите, които потъват в джобовете на министри и партийни функционери. Тях "благодарните" бизнесмени ги плащат, за да са сигурни, че ще получат и следващата обществена поръчка. 10% от 800 млн. лв. за "Белене" прави 80 млн. лв. и то само от това перо. Един Господ знае дали бившите комунисти не са си поискали своите 10% от всички разпределени от излишъка пари. Ако са го направили, в черната каса на БСП и по джобовете на високопоставените партийци са потекли стотици милиони.Редно е да кажем, че в ДПС и НДСВ също участваха в подялбата на милионите от управлението. Партиите от тройната коалиция - БСП, ДПС и НДСВ, си бяха разпределили икономиката на България на принципа 8:5:3. В същото съотношение си деляха не само управлението, но и парите. 50 млн. евро броили социалистите за пиар от Израел50 млн. евро са стрували на "Позитано" 20 услугите на израелските пиар-консултанти от фирма Джи Си Ес по време на предизборната кампания. Ръководството на партията категорично отрича тази цифра, но не казва друга и затова цената на пиар-провала е другата голяма мистерия в БСП, твърди червеният сайт BSPnews. Почти 18 години след провала на вота на СДС с картата с черепите БСП повтори грешката с негативната кампания с клипа с брадвата. Точно специалистите от Израел дали съвета на социалистите да направят заставката: "Избираш Бойко, получаваш Костов!". Според източници на изданието темата за цената на предизборната цената на предизборната кампания отново е актуална на "Позитано" 20. Членове на Националния съвет на БСП правили многократни опити да научат кой орган на партията е одобрил привличането на израелците като консултант. Аргументът е, че Националният съвет не е гласувал такова решение, Националният предизборен център на партията също. По думите на Станишев, кампанията на БСП не зависи от Изпълнителното бюро. Излиза, че милионите са похарчени без да е взето официално решение или по едноличното решение на Станишев.Твърди се, че Красимир Премянов и други членове на Националния съвет били близко до идеята да поискат съставяне на комисия към съвета, която да разследва харчовете преди изборите. Целта била да се провери целият бюджет на кампанията и да се установи източникът на финансиране, както и разпределението на парите. "Някой прибра много пари от нас. Много хора видяха в кампанията си шансът да станат богати", оплаквали се хора от централата на БСП. Според тях съветническият екип около Станишев е натрупал колосални суми в банкови сметки от предизборната далавера. Други отиват и по-далече, като се съмняват, че и лидерът е бръкнал в кацата с меда. Над 1,5 млн. налели червените в клипове по телевизиитеИзследване на агенция GfK Audience Research (GARB) показа, че само от 1 май до 7 юни 2009 г. соцпартията официално е наляла 1,5 млн. лв. за клипове около предизборната си кампания за евровота. Поръчките са разделени на три - едните са от коалиционните партньори "Нова зора", другите от Коалиция за България и третите - от самата БСП. Изследването показва, че клиповете на социалистите са над 4 часа рекламно време в различните телевизии. Основно обаче бе заложено на БНТ и бТВ. А цените там бяха доста солени. Излъчването на 1 минута клип по националната телевизия струва 2400 лв. По бТВ - 9500 лв. По Нова телевизия - 4600 лв. Общо соцпартията е дала над 1,3 млн. лв. В тази сума не влизат парите за билбордове и срещи с електората. Трябва да припомним, че разрешената от закона максимална сума, която партията е имала право да похарчи, е 1 млн. лв.Огромните пари, прахосани за еврокампанията, си имали своето обяснение. Според БСП-активисти от ПЕС (Партията на европейските социалисти) са поставили на Станишев задачата да вкара колкото се може повече депутати. Дали са му също да разбере, че ако не успее, не може да разчита на подкрепа и финансиране. Провалът на БСП стана причина нашите социалисти да нямат свой вътрешен човек в ПЕС. Близки до разходите за изборите за парламент на ЕС са и сумите, хвърлени за предизборната кампания за 40-ото Народно събрание. След недвусмислената победа на ГЕРБ и след обещанията на Бойко Борисов да даде на съд всички министри, които са бъркали в кацата с меда, БСП не пожали пари за предизборна агитация. Целта беше в парламента да влязат не само бившите министри, които автоматически получават имунитет, но и работягите, които движат законодателната работа. Оказа се, че социалистите успяха да вкарат само част от министрите си за милионите, похарчени за кебапчета, знаменца, тениски и други друга агитация. И, разбира се, за личния сайт на своя лидер.
Няма коментари:
Публикуване на коментар