Напоследък т.н. жълти медии у нас станаха особено влиятелни. Вестници като „Уикенд”, „Галерия”,"Папарак", кабеларки като Канал 3 и големите интернет сайтове станаха по-мощно средство за информиране на обществото, отколкото традиционните медии, пък били и най-големите. Причината за това е в качеството на останалата журналистика. Навремето старият чернобял телевизор стана символ на авторитарния Биг Брадър.
Сега жълтото е на път да победи цензурата и фалша на малкия екран.
Тези нови медии отдавна бяха приети за по-надежден източник на информация, отколкото старите. На тях не им пука от цензура и не се замазват очевидните истини. Нещо, което няма да прочетете по страниците на официозите и няма да видите в праймтайма на телевизията, ще го откриете в интернет или ще ви го каже Сашо Диков вечерта в неговото игриво спортно предаване.
Тази тенденция е от няколко години. През последната стана особено силна. Още преди изборите миналото лято медиите бяха брутално изнасилвани, за да бранят статукото. Още тогава Бойко Борисов, който има интуиция за настроенията на хората, избра алтернативните медии, за да стигне до тях. Другите така и не му дадоха възможност. След изборите предишното статукво се оказа силно и факторите на предишната власт запазиха позициите си.
Бойко Борисов по принцип играе ролята на аутсайдера и на човека против системата. Тази негова любима позиция в обществото го запази чист дълго време. И като премиер Борисов остана верен на амплоато си. Той обаче се възползва от новата си роля на човека, който раздава ролите. Как става това. Много просто. Когато един министър - председател говори, няма значение къде го прави. Особено, ако е с марката Бойко, значението става по-скоро знаково. Всеки ще цитира Бойко Борисов, ако каже нещо интересно дори в махалата пред бабичките.
Постепенно Борисов промени статкувото в медиите със собственото си поведение.
С познатата тактика премиерът отговори на нападките на Шоуто на Слави. Направи го знаково не пред вестник Труд примерно, а нарочно пред жълтия вестник „Уикенд” и кабеларката на Сашо Диков. Каза, че е атакуван, защото са го рекетирали за 50% от партията му ГЕРБ и заради някакъв имот, а той не ги е дал. Успя да вкара неговия бивш авер в спиралата на обясненията цял час в праймтайма на най-гледаната медия. И какво: най-сериозното обвинение, което чухме беше, че Бойко пращал sms-и на журналистите и им звънял по телефоните. Търсенето на такъв неформален контакт може би показва желанието за обратна връзка с медиите. Вместо със сопата - лакърдии по телефона.
Най-щекотливата тема за имота край Кемпински, разбира се, беше предвидливо пропусната.
Един скапан микрофон разтърси най-рейтинговото екранно нещо в държавата. Не случайно потърпевшият грижливо наричаше нападките срещу себе си от министър-председателят „жълти”. Те са такива като качество на медиите, но не и като авторство, защото носят цялата тежест на най-силната държавна институция. Това не е нито слух, нито клюка, а новина, произнесена от реален автор - премиера. Бойко Борисов нанесе много тежък удар срещу телевизионния Голиат от любимата си роля на малкия човек Давид.
Как успя? Все пак е в позицията на най-силния човек в държавата, а изглежда слаб! Медиите с общи усилия забъркаха тази каша. Някои от тях сякаш забравиха, че истината е по-важна от всичко. Нямат обяснение, когато масово и свирепо атакуват Борисов, защо си мълчаха доскоро гузно за безобразията на предишните. От трибуната на маргиналните медии Бойко атакува системата. Това очакват от него. Нали беше избран, за да смени статуквото на прехода, а това включва и порочния кръг на медиите. Какво излезе накрая - повечето от тези, които днес плюят властта, го правят, защото са свикнали да им се плаща, за да си траят.
Сега жълтото е на път да победи цензурата и фалша на малкия екран.
Тези нови медии отдавна бяха приети за по-надежден източник на информация, отколкото старите. На тях не им пука от цензура и не се замазват очевидните истини. Нещо, което няма да прочетете по страниците на официозите и няма да видите в праймтайма на телевизията, ще го откриете в интернет или ще ви го каже Сашо Диков вечерта в неговото игриво спортно предаване.
Тази тенденция е от няколко години. През последната стана особено силна. Още преди изборите миналото лято медиите бяха брутално изнасилвани, за да бранят статукото. Още тогава Бойко Борисов, който има интуиция за настроенията на хората, избра алтернативните медии, за да стигне до тях. Другите така и не му дадоха възможност. След изборите предишното статукво се оказа силно и факторите на предишната власт запазиха позициите си.
Бойко Борисов по принцип играе ролята на аутсайдера и на човека против системата. Тази негова любима позиция в обществото го запази чист дълго време. И като премиер Борисов остана верен на амплоато си. Той обаче се възползва от новата си роля на човека, който раздава ролите. Как става това. Много просто. Когато един министър - председател говори, няма значение къде го прави. Особено, ако е с марката Бойко, значението става по-скоро знаково. Всеки ще цитира Бойко Борисов, ако каже нещо интересно дори в махалата пред бабичките.
Постепенно Борисов промени статкувото в медиите със собственото си поведение.
С познатата тактика премиерът отговори на нападките на Шоуто на Слави. Направи го знаково не пред вестник Труд примерно, а нарочно пред жълтия вестник „Уикенд” и кабеларката на Сашо Диков. Каза, че е атакуван, защото са го рекетирали за 50% от партията му ГЕРБ и заради някакъв имот, а той не ги е дал. Успя да вкара неговия бивш авер в спиралата на обясненията цял час в праймтайма на най-гледаната медия. И какво: най-сериозното обвинение, което чухме беше, че Бойко пращал sms-и на журналистите и им звънял по телефоните. Търсенето на такъв неформален контакт може би показва желанието за обратна връзка с медиите. Вместо със сопата - лакърдии по телефона.
Най-щекотливата тема за имота край Кемпински, разбира се, беше предвидливо пропусната.
Един скапан микрофон разтърси най-рейтинговото екранно нещо в държавата. Не случайно потърпевшият грижливо наричаше нападките срещу себе си от министър-председателят „жълти”. Те са такива като качество на медиите, но не и като авторство, защото носят цялата тежест на най-силната държавна институция. Това не е нито слух, нито клюка, а новина, произнесена от реален автор - премиера. Бойко Борисов нанесе много тежък удар срещу телевизионния Голиат от любимата си роля на малкия човек Давид.
Как успя? Все пак е в позицията на най-силния човек в държавата, а изглежда слаб! Медиите с общи усилия забъркаха тази каша. Някои от тях сякаш забравиха, че истината е по-важна от всичко. Нямат обяснение, когато масово и свирепо атакуват Борисов, защо си мълчаха доскоро гузно за безобразията на предишните. От трибуната на маргиналните медии Бойко атакува системата. Това очакват от него. Нали беше избран, за да смени статуквото на прехода, а това включва и порочния кръг на медиите. Какво излезе накрая - повечето от тези, които днес плюят властта, го правят, защото са свикнали да им се плаща, за да си траят.
КОЛЬО БАРЕКОВ
Няма коментари:
Публикуване на коментар