сряда, 12 май 2010 г.

ЦВЕТАНОВ НЕ ХРАНИШ КОТКИ - ХРАНИШ МИШКИ!


Я се прибирайте всички и да не се занимаваме с глупости!”, отвърнаха полицаите след неколкоминутно бездействие, качиха се в патрулките и си заминаха. Явно беше, че съм им нарушил спокойствието. Дори и на молбата ми поне мен да задържат в такъв случай, те се стреснаха и отпрашиха...Потресе ме обаче страхът от полицаите, който обхвана бодигардовете и хората, които станаха свидетели на всичко?! Как да изхвърлим боклука, след като страхът е обзел всички!И аз като нормалните хора реших да отида на дискотека. Не го бях правил от месец. Направих го на място, където хората ме познават, уважават и ценят. Поне така си мислех до снощи. Оказа се, че страхът е по-силен от всичко и за минути той може да обърне нещата на 180 градуса.Цялата вечер вървеше спокойно докато двама роми не решиха да се правят на мъже и да се заяждат с компанията ми. На няколкото ми молби да ни оставят на мира, получих само закани за саморазправа и приказки от рода: „Ти знаеш ли кой съм аз!”.
Намесата на охраната и управителят на дискотеката укроти за кратко страстите. Още повече, че мургавите събратя научиха, че аз съм журналист и явно си дадоха сметка, че не са уцелили човека, с когото да се заяждат.
След минути обаче нещата се повториха. Получих и покана от едният мургавелко „да излезем навън, за да се разберем”. Направих го, тъй като не се притесних, защото охраната бе там и нямаше как да се стигне до нещо сериозно. Оказа се обаче, че ме канят на още по отдалечено място, при което нервите ми не издържаха. Като вече малко по-узрял човек си мислех, че нормалната реакция е да се обадиш в полицията и да спреш мерците на „сульо и пульо” да се правят на мъже.
Е, уви, сбърках....Вместо подкрепа, двама от охранителите се застъпиха за циганите и започнаха да се оправдават пред пристигналите полицаи и да ми казват: "Какъв журналист си ти? Ти си за психодиспансера! Оставете го тоя, напил се е!"...
Третият човек от охраната, който минути преди това укротяваше ромите се обърна и гузен се прибра в дискотеката, а на молбите ми да каже какво стана всъщност и да потвърди, че просто се опитвам да помогна - не откликна. И той ме остави сам да се разправям с 4-ма полицаи и мургавите човеченца, които за няколко минути в действителност ме изкараха луд?! “Я се прибирайте всички и да не се занимаваме с глупости!”, отвърнаха полицаите след неколкоминутно бездействие, качиха се в патрулките и си заминаха. Явно беше, че съм им нарушил спокойствието. Дори и на молбата ми поне мен да задържат в такъв случай, те се стреснаха и отпрашиха...Потресе ме обаче страхът от полицаите, който обхвана бодигардовете и хората, които станаха свидетели на всичко?!
Охранители и приятели(приятели в кавички), които допреди минути ме познаваха и уважаваха?! Реших просто да помогна и да се справя с проблема, както е редно! Във въпросната дискотека може да се каже, че съм редовен клиент, помагал съм с много неща, отразявал съм събития там и отношенията ни са отлични...
Такъв страх от полицията не бях виждал!
По-лошото обаче ще е, ако страхът е бил от ромите, които са пословични в Плевен с простотиите си по дискотеките. Преди по-малко от година бившият общинският съветник на партия „Солидарност” Методи Петков и около 30 негови съратници от ромски произход спретнаха уникално меле в съседна дискотека. Те дори скочиха да бият полицаите, които от своя страна се усетиха, че е крайно време да реагират.
Подобни своеволия в Плевен са ежедневие. Ченгетата рядко се намесват в подобни ситуации, в които участват хората „на някой”. Десетки са били случаите, в които и всеизвестните „босове” като Камен Куката, Красимир Гулянски и други, се държат като пълни кретени и тероризират обикновените хора. Ченгетата идват, стоят, гледат как те бият и унижават някой и си заминават...
А този проблем е на дневен ред във всички градове, не само в Плевен.В опита си да се противопоставя на всичко това и да помогна, просто ме изкараха луд....
Слави Трифонов изпя преди време една песен, в която се казваше: „Време е някой да изхвърли боклука...”. За съжаление боклукът няма как да бъде изхвърлен докато страхът е обзел всички.
И най-вече полицията.

Георги Стоянов
afera.bg

Няма коментари: