събота, 3 април 2010 г.

Али Юзеиров : АКО ДЪРЖАВАТА НЕ РЕГИСТРИРА ОТОМАН ЩЕ Я НАПРАВИМ СЪС СИЛА!



< Здравейте! Нека първо уточним как да ви наричам - Али Юзеиров или Атанас Йорданов? Казвам се Али Юзеиров, а официалните документи ги попълвам като Атанас Йорданов. А вие кое обръщение предпочитате? Което обръщение да използвате, все едно и също лице е, но бих предпочел да се обръщате към мен като Али Юзеиров. Г-н Юзеиров, вие какъв пост заемате в новата партия ОТОМАН? Аз съм председател и съм упълномощен да говоря от името на партията и да я представлявам. А вашият брат Юзеир Юзеиров (Росен Йорданов) какъв е? Моят брат е в Управителния съвет. Кой още влиза в Управителния съвет? Муса Алиев, Десислава Йорданова, Съби Чакъров, аз и брат ми. Виждам, че има и хора с български имена, те имат ли си и турски? Да, имат си. И аз имам българско име. Имате ли роднинска връзка с Десислава Йорданова? Да, тя е малката ми сестричка. А защо имате по две имена? Ето, да вземем вас например – вие защо ползвате две имена? Защото до 1984 г. се казвах Али Мехмедов Юзеиров. А защо не си го сменихте сега, нали имате право? Защото трябва да се моля на държавата и да плащам такси. А аз имам немалко документи, които трябва да променя.- И за да не плащате такси, не си сменяте имената? Да, искам държавата да обяви за нищожни намеренията от 1984 г. и да ми възстанови името, защото, знаете ли, всичко, което притежавам, е едно име. А не е ли по-удобно за бизнеса ви в Белгия да имате български имена? В Белгия няма никакво значение как се казва човек. Мога да кажа, че и в София няма никакво значение как се казва човек. Но в провинцията нещата не стоят така. И двамата ли с брат ви работите в Белгия? Не, брат ми. Аз съм в София. Да се върнем на актуалната тема – защо беше необходимо създаването на ОТОМАН? Много хора в медиите сигурно твърдят, аз не чета медии и не гледам телевизии, че това е етническа партия. Така ни питат журналистите. Напротив, това не е етническа партия, това е българска партия, от български граждани. Няма нищо етническо в нея. Казват, но в устава пишело, че член може да е този, който приема моралните и етични норми на исляма. Ние това нещо сме го изкопирали от устави на други партии, в които пише абсолютно същото, само че става въпрос за християни. Сега е моментът държавата да покаже има ли двоен стандарт в България или няма. Ако не го направи и откаже за пореден път да ни легитимира ние ще го направим със сила - А защо вдигате паметник на незнайния турски воин в родното ви място – Славяново, Търговищко? Ето, вие сте поредната медия, която ми съобщавате, че това е паметник на незнайния турски воин. Това е паметник за всички загинали, дали живота и кръвта си за тези земи, не е паметник на незнайния турски воин. Защо сте сложили полумесец отгоре му? Има и кръст, на паметника до самия полумесец. Очаквахте ли такава реакция след създаването на партията си? Да, очаквахме такава реакция. Очаквахме на 90 % негативна реакция и всички, с които разговаряхме и спорим, ни казваха – ние сме в България. Точно това е – ако имате един малък човек вкъщи, който не ви е близък, вие ще го прокуждате ли? Или ще гледате на него с добро? Ние сме 15 % от тази държава. Защо да ни заличавате? Защо да не ни позволите да бъдем самите себе си, нашата идентичност? Нали има партия, която вече защитава интересите на това малцинство? Колко християнски партии има в България, знаете ли? Много. Защо да няма няколко алтернативи и за нас? Вие твърдите, че сте алтернатива на ДПС? Не, не твърдя, че сме алтернатива, но процесът на демокрацията е човек да има право на избор. С какво ще бъдете по-различни? С идеята си. А тя каква е? Нашето мото е “Единни в разнообразието”. Това е девизът на Европейския съюз. Там всички нации са различни, но идеята е една – просперитет на всички. Но пък химнът ви е Османски военен марш? Значи вижте сега, химнът е една музика с един ритъм, всеки може да го окачестви като какъвто си поиска. Не, не, това е записано във вашите официални документи. “Четин деде” се казва химнът. Четин е име, а деде е дядо. И за какво се пее? Ами, напред, напред, върви напред. Днес съм поръчал да ми направят превод на химна. Е, че не го ли знаете? Като го слушам, ми харесва като музика. Не му ли разбирате текста? Аз не владея много добре турски език. А брат ви? Брат ми може и да го владее, но аз лично не го владея много добре. Владея го само говоримо – 50-60 %. В сайта http://smart.freesmfhosting.com/ брат ви споделя, че има идеи, ако партията не бъде регистриран, да бъде създадена друга организация, в която названието мюсюлмани просто ще отпадне.
Да. Ако държавата покаже, че има двоен стандарт, ние неофициално ще заявим, че ще създадем партия на антихристите в България, на неверниците.
Какво е антихрист, знаете ли?
Антихристите са всичките тези, които са неверници.
Г-н Юзеиров, антихристите не са ли поклонници на Сатаната, хора, същества, които са въплъщение на злото и действат срещу Христос?
Да, това са неверниците. Тогава няма да има нищо религиозно. Ние ще намерим някаква официална форма на израза. Но това е идеята.
В този форум на брат ви му предлагаха партията да се казва Bulgaristan Demokrat ve Birlik Partisi ( Democrat’s and Union Party of Bulgaria) или Bulgaristan Demokrat Partisi (Democrat Party of Bulgaria), за да бъде приемливо предложението?
Възможно е, да, още не сме взели решение за името. Възможно е. Щом като в държавата не можеш да прокламираш някаква морална и етична ценност, хората, които не вярват в Господ, са неверни.
Първият устав е публикуван в сайта pomak.eu. Това случайно съвпадение ли е?
Ами не знам, аз не съм го публикувал.
Не сте вие, брат ви е.
Ами да, това са т.нар. чернови, има много промени в устава. То най-вероятно ще има и други промени, но най-вероятно ще има и още.
Има ли помашка нация, г-н Юзеиров?
Има помашки народ. Има ли помашки народ в България?
Ако е въпрос към мен, аз мисля, че няма.
Няма помаци, така ли?
Не, съществуват, но са група, така както има добруджанци, тракийци, мизийци. Няма такива нации.
Добре, искате да кажете, че няма и турци в България. Има. Има ли роми в България? Има.
Вие искате в Конституцията да бъде записано, че България е мултиетническо общество, така ли?
А не е ли така? България не е ли мултиетническо общество? В цял свят признават, че там живеят различни хора. Във Франция има над 200 джамии, в самия Париж хора, които преди десетилетия преди са им били роби, сега са граждани на тази държава. В тях зее ли някаква омраза, има ли някаква ненавист?
Да, разбира се, че има проблеми. Помните ли протестите във Франция заради забраната да се посещава училище със забрадки? Тъкмо оттам и от други европейски страни като Холандия, Дания, Германия тръгна и се водят спорове за сблъсъка на цивилизациите. Как да няма проблеми? Има.
А защо си мислите, че в България ще има проблеми на тази тема?
Самият факт, че има реакция след създаването на вашата партия, означава, че има проблем? Вие не го ли провокирате?
Аз мисля, че няма да има проблем при регистрирането на една такава партия в България и тя практически няма да спомогне за някакво етническо напрежение, тъй като аз в България етническо напрежение не виждам. Аз съм израснал в село, в което мюсюлманите са в пъти по-малко от християните и ние сме се разбирали много добре. И искам да подчертая, че ние с моя брат направихме един клуб за братство и приятелство, който съществува от две години и мало и голямо ходи там да гледа телевизия и да пие чайове и кафета. Знаете ли, че вчера и днес никой не е влязъл там? Защо никой не е влязъл там? А?
Защо?
От страх. В момента хората чакат как държавата ще се разправя с нас.
Готвите ли се за нов Възродителен процес? В постингите на брат ви в двата споменати от мен сайтове той иска преименуване на улици, градове, площади… (“В програмата на бъдещата мюсюлманска партия особено важно място заема изграждането на паметници на турски и мюсюлмански герои като паметник на Осман паша и загиналите отомански войни в боевете край Плевен. Но по-голям приоритет ще бъде преименуването на населени места, площади, улици и читалища и друг, като процента трябва да бъде в съответствие на населението в даден район, например в Разград и Кърджали те трябва да са 50 %”, пише YUZEIROV http://pomak.eu/ – б.а.)
Не знам откъде сте си го изсмукали за 50-те процента, искаме да бъдем реално пропорционално представени. Ето например улицата, на която е нашият клуб, се казва “Индже войвода”. Кой знае за него?
Как кой знае за него? Г-н Юзеиров, Йордан Йовков е обезсмъртил този герой! По-скоро кой не е чувал за него?
Добре, кой не е чувал за него. Защо тогава да няма една улица на някой, който е заслужил от нашия етнос.
Какви предложения имате?
Аз в момента не съм подготвен, но има хора, които знаят.
Осман паша ли да се казват улиците ни? Та от написаното от брат ви разбирам, че ще искате и смяна на имената на селища.
Защо трябва да се хващате за промяна, защо да сменяме името на един град. Самият жест, че ни има и вие сте ни признали, е достатъчен. С две улици, с три улици, не ви казваме, че трябва да се промени един град. Нужен е много малък жест от държавата.
В Кърджали има цял театър “Кадрие Лятифова”, какво пречи държавата?
Ами вижте сега, Конституцията в този й вид с този член 11 забранява създаването на такива етнически партии. (Чл. 11 гласи: “Не могат да се образуват политически партии на етническа, расова или верска основа, както и партии, които си поставят за цел насилствено завземане на държавната власт – б.а.) Ние не сме етническа, но те могат да използват статут, за да не ни признаят. Но в Конституцията има още един член - чл. 6, в който пише, че всички хора се раждат свободни и равни (Чл. 6, ал. 2 гласи: “Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние” – б.а.)
Но има и чл. 13, ал. 4, в който се казва, че религиозните общности и институции, както и верските убеждения не могат да се използват за политически цели.
Вижте, тази Конституция е написана от хора и когато те са я писали, са имали стремеж да изразят волята на българския народ, не казват, че са я изпълнили на 100 %. Поискали са да изразят мнението на българския народ в голямата си част. Ние искаме 1 %. Искаме да мръднем държавната машина с един милиметър. Много други държави го направиха, промениха част от Конституцията си.
И каква промяна точно искате?
Ние дори не искаме да я променят. Но ако Конституцията юридически ни признае, това ще означава, че държавата ще трябва да субсидира нашите традиционни начини на живот. Не да има един или два театъра в България, а да има няколко.
Г-н Юзеиров, не капсулирате ли вашето малцинство под предлог, че ще го представлявате?
Защо трябва да се капсулираме вътре в себе си? Не, ние не капсулираме, ние обединяваме. Искаме да се обединим зад една идея и да видим колко хора ще я приемат или няма да я приемат.
Вие като какъв се самоопределяте?
Аз се чувствам български гражданин, израснал съм със самосъзнанието, че съм турчин и съм приел за моя религия ислям.
За какви права на хората от вашия етнос се борите? Къде сте ограничени?
Посочете ми един генерал, който е мюсюлманин? Един посланик, който е мюсюлманин? Един във Външно министерство, който представлява държавата някъде и е мюсюлманин?
Феим Чаушев не беше ли зам.-министър на външните работи? Раиф Мустафа не беше ли зам.-министър на вътрешните работи?
Колко човека изброихте?
Изброих двама, но и двамата си отидоха със скандал.
Значи не са избрали правилните хора.
Вашият брат каза, че се познава с Ахмед Доган? Това наистина ли е така?
Да.
Близко ли им е познанството?
Да, имаме лично запознанство.
А, и вие го познавате?
Да, аз също го познавам.
Близки ли са ви отношенията, приятелски ли са?
Просто сме познати. Колко близки могат да бъдат едни познати?
Дали имате неговата подкрепа за това, което правите?
Не знам, питайте него.
Не сте ли се чули?
Не, още не сме се чували. Ако имаме нужда, ще се чуем. Ако имаме да си кажем някой поздрав…
От началото на тази година говорили ли сте?
Ами да, говорили сме един, два пъти.
На каква тема?
Чисто битова – кой как живее.
От ДПС някой търсил ли ви е? Как гледат на вас – като на съмишленици или на конкуренти?
Не знам как гледат на нас – не чета вестници, не гледам телевизия, така съм се ограничил тези дни. И така мисля, че е най-правилно.
Имате ли сепаратистки идеи? Ще късате ли части от България?
Не, харесваме България такава, каквато и да е. Ние не по-малко сме родолюбци от който и да било християнин, нашите деди са умирали под флага на царя и са воювали рамо до рамо с другите българи.

Няма коментари: