петък, 18 юни 2010 г.

СКАНДАЛ! СТАНИШЕВ : ПРЕЗИДЕНТА ЛЪЖЕ!


Честно казано нямам такъв спомен, звучи ми като неистина...”. Това заяви лидерът на БСП Сергей Станишев по повод на това през 2005 г. да е предлагал на президента Георги Първанов да стане министър-председател, ако спечелят изборите. „Преди изборите 2005 г. беше важно БСП като водеща партия в проучванията да заявя своята кандидатура за министър-председател. Тогава съм водил много разговори предварително – през зимата, в началото на пролетта – за възможни опции от гледна точка на самата кампания – коя кандидатура би била най-удачната. През април 2005 г. на конгреса на партията ясно заявих, че ако БСП спечели изборите, аз поемам отговорността да бъда министър-председател. След това никога друг вариант не съм обсъждал”, коментира червеният лидер.В телевизионно интервю тази сутрин президентът Георги Първанов каза, че е можел да стане премиер през 2005 г., тъй като тогавашният председател на БСП Сергей Станишев най-напред на него е предложил премиерския пост.Уважавам мнението на президента. Той има право на това мнение, но това не означава, че с всичко и с всяко негово мнение бих се съгласил, защото коалиционното правителство е много трудна формула, заяви Станишев по повод критиката на държавния глава, че в края на мандата си като министър-председател е „изтървал нещата”.По повод заявеното намерение на Георги Първанов след изтичане на мандата му да участва в граждански проект Станишев каза: „Говорим за хипотетични за сега проекти. Доколкото си спомням, президентът е заявил, че до края на мандата ще бъде президент на страната и президент на всички български граждани”.„Аз съм казвал неведнъж, че в известен смисъл завиждам на г-н Борисов като министър-председател, защото има зад себе си желязна подкрепа от ГЕРБ, които изпълняват всяка негова заповед и коалиционни партньори като „Атака” и Синята коалиция, които подкрепят правителството във всичко. Когато имаш 82 народни представители, а не 240, се налага неизбежно да водиш трудни преговори по редица политики и това е неизбежно в една коалиционна формула. Смятам, че съм отстоявал достатъчно последователно и съм налагал в повечето случаи позиции, които са важни политически за БСП”, каза още Станишев.Запитан дали би бил подкрепил Георги Първанов за лидер на БСП, Станишев каза: „Лидер на БСП съм аз”. На въпрос кое от двете интервюта е гледал тази сутрин – дали това с президента или другото с премиера Бойко Борисов, Станишев отговори, че е проспал и двете телевизионни изяви - „Сутринта в този час спах”

Няма коментари: