неделя, 25 юли 2010 г.

Акция!РАЗБИВАТ ОБРЪЧИТЕ НА ДОГАН!


Обръчите на Доган за разкрити! Една по една мръсните сделки на Сокола излизат на бял свят!
Над 1,5 млн. лв. на километър е взела фирма, свързана с т.нар. сараи на Ахмед Доган, за селски път, става ясно от регистъра на обществените поръчки. Според информацията там компании около ДПС имението в софийския квартал Бояна през последните 4 г. са спечелили договори за около 130 млн. лв.
Сред успешните в процедурите е "Хидро Девин". Зад нея стои Румен Асенов - притежател на "Иса инженеринг", построила Сарая, и акционер с 50% в "Делта епсилон", която е негов собственик. Една от първите поръчки на "Хидро Девин" е за 10 км път между прочулото се преди изборите село Рибново и Осеново.
Парите - около 17 млн. лв., са от министерството на Емел Етем по линия на комисията за защита при бедствия и аварии, като "превантивно мероприятие".

130 млн. лв. за стопаните на сарая в Бояна

Над 1,5 млн. лв. на километър е взела за селски път фирма, свързана със“сарая на Ахмед Доган” в софийския квартал Бояна, става ясно от регистъра наобществените поръчки.
Според информацията там компании около ДПС имението, което е собственост на фирма “Делта епсилон”, през последните 4 г. са спечелили договори за около 130 млн. лв.
Сред успешните в процедурите е “Хидро Девин”. Зад нея стои Румен Асенов - притежател на “Иса инженеринг”, построила сарая, и акционер с 50% в “Делта епсилон”. Останалите дялове са на Красимир Дюлгеров. Според ДАКСИ той няма участие в други компании, а самата фирма не е печелила обществени поръчки.
Една от първите поръчки на “Хидро Девин” е за 10 км път между прочулото се село Рибново и Осеново. Процедурата е на община Гърмен, а сумата от 15 820 868 лв. идва от фонд “Бедствия, аварии и катастрофи”. Договорът е сключен през февруари 2007 г.
На следващата година “Хидро Девин” печели две поръчки на оглавяваното от Емел Етем Министерство на извънредните ситуации. През юни 2008 г. за над 1,7 млн. лв. ведомството възлага на фирмата ремонт на помещение в административната му сграда във Варна. По-малко от два месеца след това компанията е избрана да направи същото в здание в Кърджали. Договорът е за над 1,1 млн. лв.
“Хидро Девин” има и шест договора с община Девин. Два от тях са по договаряне, т.е. фирмата е избрана без конкурс, и са за реконструкция на “Габровско дере” в града. На 26 септември 2008 г. общината възлага на компанията почистване на речното корито. Договорът е за 247 388 лв. без ДДС. Четири дни по-късно Девин избира фирмата и за ремонт на канализацията на с. Грохотно за над 570 хил. лв. без ДДС.
На 18 май кметството договаря с “Хидро Девин” работи и по водопроводите и канализацията в кв. Изгрев. Компанията е единственият кандидат, а сумата е над 2,4 млн. лв. Фирмата на Асенов и на бизнес партньора му от “Иса” ООД Юлиян Инджов, който пък е собственик на “Иса-2000”, са получили обекти на стойност 11,503 млн. лева, откакто общината се управлява от ДПС. Общата сума по всички поръчки на Девин възлиза на 18,647 млн. лв.
"Иса инженеринг" има по-малко поръчки, но и на нея са се спирали отново община Девин и Министерството на извънредните ситуации. Ведомството е сключило 4 договора с нея. Последният е от 13 май тази година за над 2 млн. лв. Компанията трябва да построи в Монтана учебно-тренировъчен полигон за вече несъществуващото министерство. Най-вероятно заради грешка в обявлението е посочено, че изпълнението е за 1 ден.
През 2008 г. министерството е поръчало на фирмата да ремонтира помещение в сградата му в Бургас за над 1 млн. лв. През 2007 г. "Иса инженеринг" е избрана да направи същото в родния град на Етем - Русе и в София за над 1,1 млн. лв. без ДДС.
Година по-рано - през три дни, компанията сключва договори с община Девин и с министерството на бедствията. На 21 ноември 2006 г. то му възлага да ремонтира покрива и помещения в сградата на Гражданска защита в столицата срещу 238 483 лв. Процедурата е по договаряне. Има и договор за подпорна стена в Девин от 24 ноември и е за 208 хил. лв.
Общо спечелените поръчки от двете фирми на Асенов - "Иса инженеринг" и "Хидро Девин", са за близо 30 млн. лв. За тях от бюджета си министерството на бедствията е дало над 6,2 млн. лв.
Далеч пред тях - с договори за около 100 млн. лв., е компанията "Иса-2000".
Най-солидният е по ИСПА - за 36 млн. евро. На 4 март тази година "Иса-2000" създава "Консорциум Кубратово", с който печели поръчката на екоминистерството за ремонт и внедряване на азот и фосфор в едноименната пречиствателна станция в София. Договорът е сключен 5 дни след създаването на консорциума - на 9 март. Срокът за подаване на оферти е далеч преди двете компании да се обединят - на 22 декември 2008 г. Според информацията, подадена в регистъра, офертата е била единствена. Проектът трябва да бъде изпълнен за 35 месеца.
В консорциума с 10% участва утвърденият в изпълнението на подобни проекти "Строително-предприемачески холдинг". В условията към кандидатите е те да са построили или ремонтирали поне една пречиствателна станция и да имат работен капитал от 3 млн. евро.
"Иса-2000" е печелила поръчки и на общините Девин, Хисар, Смолян, на областните пътни в Пловдив и Смолян. За около 13 млн. лв. се работи по ВиК-то на с. Старосел. Най-скъпият - за над 9,6 млн. лв. без ДДС, е възложен на 23 юни 2008 г. за колектори с пари от екоминистерството. През февруари тази годинае сключен нов договор за настилки за над 1 млн. лв. На 2 юли фирмата е избрана да подмени амортизирани водопроводи в селото срещу 1,6 млн. лв.
Сред интересните договори на компанията е с областното пътно управление в Пловдив. На 17 април 2008 г. тя е избрана да ремонтира 3 км от път Пловдив-Бяла черква-Косово срещу 3,7 млн. лв.
Фирмата участва в няколко консорциума, сред които с австрийската "Щрабаг" и старозагорската "Пътстрой".С последната играе в търгове на пътната агенция за ремонти. В петък оферта на консорциума "Иса-Пътстрой" бе сред отворените в агенцията за ремонт на 35 км от трасето Пирдоп-Карлово-Калофер.
Хората в Девин говорят, че Ахмед Доган често е отсядал в комплекса "Исмена" на Асенов и в кокетна виличка на бизнесмена край извора на Беденски бани.
"Имам документи за всичко, изрядно е, няма да говоря с журналисти", лаконичен бе Асенов. (24часа)

Още проверяват Доган и кой държи имотите му Данъчната ревизия на лидера на ДПС Ахмед Доган още продължава, съобщиха от Националната агенция за приходите и отказаха повече коментар по нея.
Тя ще отнеме поне още два месеца. След ревизиите на фирми, които владеят имоти, за които се твърди, че са на Доган, ще се ревизират и собствениците им като физически лица, уверяват хора от НАП. Целта била да се установи дали няма прехвърляния на имущество и парични средства от фирма към един от собствениците й, каквито сигнали имало. Проверяват се и твърденията на собственици на ревизирани фирми, че са получили заеми от други физически лица и компании.
"Може да се окаже, че трябва да се проверят не едно физическо лице и 6 фирми, както мислехме в началото на ревизията, а над 10 лица и фирми", прогнозира човек от НАП.
Преди десетина дни строителният контрол излезе със становище, че част от постройките в имението в кв. Бояна са незаконни и трябва да се премахнат. Решението обаче бе обжалвано от "Делта епсилон".

Пътища за над 1 млн. лв. на км, местните доволни

Пътят Бяла черква-Косово е горски, черен и никога не е ремонтиран, той дори не влиза в програмата на НАПИ за рехабилитация, заяви шефът на Пътното в Пловдив Паун Иванов. Участъкът, който е възложен на "Иса-2000" след обявление за обществена поръчка, е от 9-и до 12-и километър, започва от началото на село Гълъбово и приключва след разклона за село Цар Калоян, обясни Иванов.
Много работа свърши фирмата, участъкът беше павиран, издълбаха го 1,5 метра, положиха нова настилка и дебел асфалт, сега е идеален, коментират хора от селото и дежурните от горския пункт. Не виждам проблем, обявихме поръчка, явиха се няколко фирми, спечели най-добрата оферта, каза Паун Иванов вчера.
Местните обаче не пропускат да отбележат, че в Гълъбово има вила бившият областен управител на Пловдив Тодор Петков. Те са доволни, че покрай него им оправили и пътя.
От въпросния участък не бил направен само един тесен завой, където не могат да се разминават рейсовете, но за това била обявена нова поръчка за 1,5 млн. лв. Сега чакаме утвърждаване от София, за да започнем работа, каза Иванов. Отсекът е около 400 метра, но трябва да се правят водостоци и два остри завоя да се поизправят и разширят. Дестинацията се води Пловдив-Бяла черква-Косово, заявиха експерти от Пътното.
Новият път от Рибново до с. Осеново е с дължина 10 км и за него са отпуснати 17 млн. лв. от министерството на Емел Етем по линия на комисията за защита при бедствия и аварии като "превантивно мероприятие". Първоначалната сума бе 10 млн., но тогавашната министърка в края на миналата година даде още 7 млн., защото се оказа, че първоначалната сума няма да стигне.
Пътят е почти готов,положена е асфалтовата настилка и се правятдовършителни работи. Досегатам не е имало шосе и заради това прокарването струвало доста пари, обясни кметът на община Гърмен Ахмед Башев.
В момента общините Гоце Делчев, Гърмен, Сатовчаи Хаджидимово се свързват с Благоевград и страната по един-единствен път. Ако при природни бедствия той бъде затворен, хората от четирите общини ще останат откъснати от света, това което се строи, е вид превенция, обясни при първата копка Емел Етем.
Разстоянието от Рибново до Банско по този път се скъсява с около 40 км.
До Рибново се стига само като се минава през Гоце Делчев. Ако река Места се разлее и прекъсне връзката между единия бряг и другия, то селата от страната на Рибново и цялата ни община Гърмен ще останат откъснати от света. Единствената алтернатива за връзка с Банско бе да се направи този път между двете села, казва Ахмед Башев.
Първата копка на новото шосе е направена още през 1989 г. от Лазар Причкапов, като първи секретар на Окръжния комитет на БКП в Благоевград. Местните хора си спомнят, че тогава кирката му се счупила и затова проектът не тръгнал.
През 2005 г. на предизборен митинг Ахмед Доган обеща на хората да завърши проекта. Сега при закриване на предизборната кампания в началото на юли Доган пристигна в Рибново по новото шосе.

ДОГАН ДАЛ 20 МЛН ЗА АВТОМОБИЛИ!

Междувременно стана ясно и друго че са последните шест месеца ДПС е инвестирало в собствени транспортни средства повече от 20 милионе лева. Ревизорите установили че става въпрос за двадесет и един автомобила тип модернизирани и туниговани лимузини, бронирани джипове, два пътнически буса и един автобус. Всичко било платено кеш по фактура без нито един ден забавяне. Всички стари автомобили предимно на лидерите на движението били продадени втора ръка но седмици след въпросната сделка. Към днешна дата хората на Доган декларира, всички тези приходи като официални дарения към партията но и този канал да влизане на огромни капитали, също ил проверяван и разследван обстойно. Сред дарителите били някой от споменатите днес фирми а след края на ревизията специалистите обещават гръмни разкрития.

Няма коментари: