вторник, 24 август 2010 г.

ИСТИНАТА ЗА РАЗДОРИТЕ ВЪВ ВЕСТНИК "ГАЛЕРИЯ"!


Журналисти от няколко медии се свързали със съсобственика на фирмата "Кроз" АД, издател на в. "Галерия", и с журналиста Георги Коритаров, за да предложат услугите си, след тиражирането на твърдението, че двамата ще дадат живот на нов седмичник с подкрепата на „октопода” Алексей Петров. Това разкрива в разпратено до медиите право на отговор самият Давид Леви. Ето неговата позиция по случая:


През последните няколко месеца с името ми беше нееднократно спекулирано с предположения за връзка между кандидатурата ми, през миналата година, за Европейския парламент и за 41 НС от листите на РЗС, познанството ми с г-н Алексей Петров и съдружието ми във фирмата издател на вестник „Галерия”. В началото не сметнах за необходимо да реагирам, но през последните няколко дни тези публикации зачестиха в няколко медии и бяха добавени още няколко „конспиративни теории” свързани с мен. За да не допуснем зловредни слухове по отношение на хора които не ги заслужават бих искал да изясня своята позиция по няколко въпроса.Първо, за връзката ми с политиката: Членувам в ПП РЗС защото най-много се доближава до моите политически възгледи и защото там се запознах с личности, в чиито искрени стремежи за подобряването на живота на хората в България не се съмнявам. Напълно осъзнавах, че и двете ми кандидатури са за неизбираеми места, но участието в този „празник на демокрацията” ми донесе много положителни емоции, даде ми шанс да се запозная с много „качествен човешки материал”, а се надявам да е допринесло с нещо и за успеха на партията на изборите. Второ, за познанството ми с г-н Петров: Запознаха ни общи приятели от Израел. Нямам и не съм имал бизнес отношения с Алексей Петров. Смятам го за свой приятел и докато се докаже неговата невинност, в която съм лично убеден, ще ми липсват разговорите и разпалените ни спорове по разнообразни филосфски, исторически и икономически теми.Предполагаемото осъществяване на контакт между РЗС и Алексей Петров чрез мен е до такава степен абсурдно, че ми е обидно да го коментирам. За вестник "Галерия": Познавам и уважавам Зоя Димитрова от години и съвсем естествено когато тя реши да „затвори страницата от живота си, наречена „Галерия”, се обърна с предложение към мен да закупя акциите и във фирмата издател.Сметнах и продължавам да смятам инвестицията си във фирмата "Кроз" АД за разумна и икономически изгодна. Не съм се месил - и нямам такова намерение и за в бъдеще - в редакционната политика на вестника. Смятам, че главният редактор, г-жа Патрашкова, прави и в този момент нещо, което малко журналисти могат, а именно в условията на тежка икономическа криза и свиване на пазарния дял на печатните медии в световен мащаб, подбираики правилния микс между сериозна журналистика, задълбочени коментари и по-леко и популярно съдържание, да ръководи един успешен и от бизнес и от журналистическа гледна точка вестник. Не се чувствам „пренебрегнат, изолиран или отсвирен" и със сигурност на този етап от живота си нямам намерение да участвам в създаването на друг печатен вестник.Слуховете за нов седмичник под името „Флеш” или „Флаш” ме развеселиха искрено! Колко често в живота си един обикновен човек чете в медии с „претенции” преиначени и фонетично деформирани откъслеци от случайно изречени от него словосъчетания...Журналисти от няколко медии се свързаха с мен и с г-н Коритаров за да предложат услугите си, което пък е доста показателно за състоянието на родната преса.Призовавам анонимния автор на препечатваната вече в няколко сайта статия да опише по-подробно и обосновано, кои точно от моите бизнес партньори и съдружници смята за „съмнителни” и защо, а ако единственото, в което са „заподозрени”, е страната им на произход, да си каже и това, за да е на ясно поне обществото с що за „маргинален олигофрен” си има работа.24.08.2010

Няма коментари: