събота, 5 февруари 2011 г.

СУПЕР СКАНДАЛ! СЪДЯТ ЖУРНАЛИСТ ОТ ВЕСТНИК РЕТРО ЗА 500 000 ЛЕВА!

Утре в 11:00 започва „Съдебен спор” ЕПИЗОД 19 – „Народът срещу жълтата преса?”. Ищцата Ангелина Бонева е завела иск за 500 000 лв. срещу Мира Радева в качеството й на журналист от национален седмичник, заради публикувана от нея статия. Гледайте „Съдебен спор”, за да разберете какво ще отсъди съдия Искра Онцова.

А ето Ви в аванс целияз казус специално за читателите на ПОДЗЕМНА МЕДИЯ :

ОТВОРЕНО ПИСМО – ПРАВО НА ОТГОВОР
До издателите на в-к Ретро
“ЕМ ЕМ Медиа” ЕООД
До главния редактор на в-к Ретро
г-н Валентин Бояджиев
До читателите
Дами и Господа,

Обръщам се към вас от мое лично име, както и в качеството си на журналист, пострадал, набеден и изфабрикуван от непрофесионализма и мързела на ваш служител и земестник редактор на в-к Ретро – г-жа Мира Радева.
В петък (14 януари 2010, в 14 ч) се отзовах на отправената покана за интервю от вашата журналистка Радева. Поканата получих от нея в предишния ден, като темата на интервюто бе спечеленото дело срещу Министерство на здравеопазването след близо 4 години съдебни битки.
Г-жа Радева се опита да претупа нашия разговор, но все пак тя уважи молбата ми да включи диктофон, за да не допусне грешки, тъй като материята, по която съм поканена е пряко свързана с живота и работата ми. Въпреки незнанието, липсата на информация и подготовка от страна на заместник-главната редакторка, останах с надеждата, че материалът ще бъде отразен подобаващо - честно, безпристрастно и грамотно. Това за жалост обаче – не се случва!
Закупувайки вестника, който сигурно има многобройна аудитория, както заради големия си тираж и обем и заради ниската си цена, оставам с неприятното и обидно чувство на използване от страна на г-жа Радева, както на времето ми, така и на подценяване на смисъла и цената на това да бъдеш журналист! В статията, под която се е подписала вашата заместник редакторка няма нищо отразено от направеното интервю, а същата е откраднала и използвала части от интервюта на журналисти от други медии, като дори не си е направила труда да прочете датите, на които са правени, от кого и защо по смисъл и елементарна логика! Вашата заместник редакторка – г-жа Мира Радева абсолютно безотговорно, непрофесионално и нелепо използва материалите на Зелма Алмалех (Информационна агенция БГНЕС), Елица Тодорова (Здраве.нет), Пламена Бонева (в-к Седмица) и Генка Маркова (в-к 24 часа). Поставянето на заглавието “Пациентите с рак са трън в цървула на държавата!” никога не е казван от мен, а контекста, откъдето е извадена догадката на вашата служителка е най-малкото нелеп, тъй като това интервю е направено в края на 2007-ма година! Фактите описани в статията са неграмотно изнесени, копирани, преработени по мързелив, непрофесионален и нелогичен начин, тъй като са от отминали периоди и не са свързани по никакъв начин с нашето интервю с г-жа Радева!
Ето и фактически несъответствия, които могат да бъдат проверени:

1. Втората онкоболна осъдила държавата почина, но нейните наследници продължават борбата в съда! На другите онкоболни, които са починали по време на делата също наследниците продължават битките в съда! Благодарение на всички тях ситуацията в здравеопазването не само се изяснява, но и се отпускат лекарства, сменя се апаратура и др.
2. Не преди 4, а преди повече от 5 години реших да имам деца! Но това не е обсъждано с ваш представител на медиата! Личният ми живот не е обсъждан с нито един ваш журналист или представител!
3. Началото на заболяването ми не е свързано с пълнеене, а с тежки усложнения, които не бяха открити навреме! Не е възможно и е извън рамките на всякаква логика изречението: “Без да спазвам някакви диети, непрекъснато пълнеех.” Между другото, това също не е обсъждано с вашата редакторка!
4. Никога не ми е правена биопсия! На щитовидна жлеза биопсия отдавна не се прави! Никъде не съм казвала подобно нещо! Аз помагам на болни и страдащи от това заболяване и най-малкото е нелепо да се изкажа по такъв неграмотен начин! Няма как да бъдат забелязани карциноми и лимфни пътища не съществуват! Това се учи в 7-ми и 8-ми клас! Заболяването е напълно лечимо, независимо дали е открито във втора фаза, ако се лекува навреме! Никога никой уважаваш себе си лекар няма да си позволи да каже такава нелепица! Изхождайки от факта, че се лекувам от това заболяване вече близо 5 години - оборва написаното по-горе! Което отново не е обсъждано в редакцията!
5. Намесването на майка ми в статията е по-скоро изтипосано. Още повече, аз знам много точно преди колко време и кога е починала майка ми. И тя не е починала от заболяването, от което се лекувам аз!
6. Радиоактивен йод 131 не може да се намери където ни скимне, а само в 4 болнични заведения в страната! Изразът “Само че го нямаше никъде” не е в контекста на нищо и иде отникъде! Правилният израз е “Не беше планиран, разпределен и доставен в нито една болница, а ние дори нямахме правото до го закупим през 2007 г”
7. С мъжа ми не сме търсили никога връзки за лечението! Двете фирми в страната, които внасят тези изотопи са ясни! Ние се борехме да намерим и да получим медикамента и го заплащахме! Покачването на цената на радиоизотопа е написана неграмотно, защото изотопа не се приема всеки месец! Всеки ден се приемат животоподдържащи хормони, които месечно възлизат на около 5-6 лв! Което между другото не е обсъждано с г-жа Радева!
8. На съпруга ми БЯХА отпуснати средства от банката, с които провеждах досегашното си лечение! Сумата от 11 000 лв е за отминал период! Натрупаните суми по заеми за повече! На мен ми се отказа отпускането на заем, именно заради диагнозата!
9. Диабет не ме е “нападнал”, а се появи впоследствие именно от дългото чакане на изотоп, през времето, в което не се приемат животоподдържащите хормони. Нормалният срок е около 25 дни, но в моя случай дните за 2006-та са над 50, а за 2007 – над 70 дни! Въпреки това обаче, диабетът не е пречка и не е инсулинозависим! Това отново не е обсъждано с г-жа Радева! В целия си съзнателен живот, не познавам човек нападнат от диабет, но познавам пострадали хора от глупостта на някои журналисти!
10. Искът, който беше внесен септември 2007 г е с искане да се осигурият лекарства за диагностика и лечение и за нанесени неимуществени вреди в размер на 50 000 лв! Тъй като искът беше разделен, впоследствие двете дела се спираха, делото за лечение е прекратявано и възобновявано многократно, делата продължиха повече от 3 години и 8 месеца, а доказателствата по тях са над 300 страници! Определянето на сумата по обезщетението е “по справедливост”, а не според нуждите ми! Направете справка в какви срокове се решават такива дела по света и какъв е размера на обезщетенията, които определя съда! Бездействието но Министъра е доказано и в двете дела и именно бездействието му е причина да спечелим и двете дела! Второто дело обаче, гарантира на всички болни лекарства не в рамките на бюджета, а докато и когато им е необходимо и това е определено от лекар-лъчетерапевт!
11. Никога, до ден днешен нямам писмо от един чиновник, каквото и да означава това! Нито едно писмо-отговор или покана не съм получавала от МЗ или представител на Министерски съвет! Това е невероятна измислица! Още по-голяма е, че не искали да ме приемат в сградата си! Коя!? Кога!? Ние се репликираме през медиите, а резултатите са увеличение в пъти на доставки на радиоактивен йод за болниците! А тези въпроси не са обсъждани в редакцията!
12. Въпросът с обезщетението изглежда повече вълнува вашият редактор! Въпреки че точно този въпрос за мен не е толкова важен! Точно затова поне е могла да зададе въпрос към МЗ кога ще го получа, в какви срокове, ще бъде ли обложено с данъци, откъде ще дойдат парите... Видно е, че това не се е случило. Относителният период на изплащане е в рамките на годината! Но тази тема не е обсъждана в редакцията!
13. Усложненията в заболяването са съвсем друга тема, която не е обсъждана с вашия редактор! Диагностицирането на проблемите, последвала операция, установяване на разсейки и последващи терапии не са били обект на разговор в редакцията ви!
Уважаеми Дами и Господа,
Нелепо, нахално, безотговорно, непрофесионално и цинично е изпълнена задачата поставена от вас към екипа на изданието, тъй като неистинската и некоректно представена лъжа за истина е изцяло за моя сметка! Аз отказвам да я платя и затова смятам да търся правото си на отговор и извинение от вашата редакция както в писмен, така и във вид, който да достигне до вашите читатели! Така представения от вашата медиа материал доказва твърдението на мои приятели и колеги, че въпреки желанието ми да уважа поканата на в-к Ретро, с цел – да не пишете глупости, разбирането ми за създаване на новина и полезност за читателя, ще бъде без смисъл, а поведението на „журналиста” Мира Радева – мързеливо, неграмотно, незряло, некоректно, безотговорно и непрофесионално и засяга интелигентността на българския читател. Г–жа Радева умишлено ме представя неграмотна, арогантна и глупава, омаловажава постигнатото от екипа на Центъра за защита правата в здравеопазването и подкрепата от страна на всички медии отразявали безпристрастно и професионално проблема и помогнали в неговото решаване.
Тъй като изразявам съмнение, че това писмо ще бъде отразено на вашите страници, смятам да го публикувам открито в медийното пространство, за да достигне до всички читатели в страната.

Ангелина Бонева

Няма коментари: