четвъртък, 3 февруари 2011 г.

ПЛАМНА УДАРНА ЖУРНАЛИСТИЧЕСКА ВОЙНА!

Веселина ТОМОВА
Аз съм приятелка на Веселина Томова... И на Пенчо съм приятелка. Томова ми каза, че зад взрива стои Весо Данов, и аз мисля така, че е Весо Данов...”, мръснишки прави интрига журналистката от „Труд” Юлия Кунева пред служител на заложната къща на Пенчо Иванов. По-късно вади убийственото заглавие: „Варненци: Агент Лъки „пеел” и купувал гласове” в статия, пълна с лъжи и инсинуации. Достатъчни обаче, за да бъде превърнат един 25-годишен мъж в жива мишена.Признавам, че този материал пиша с истинско омерзение. Дали бих могла да го спестя? Не, и след това, което се случи.
Предварително съм длъжна да уточня, че за журналистката от в. Труд Юлия Кунева съм направила повече от възможното, за да и помогна. Тя и Господ го знаем. Неведнъж съм я предупреждавала, че ТАКА безотговорно и манипулативно не може да се пише за никого.
Границата обаче бе фатално премината.
Ден след взривяването в морската столица на Ауди, в. Труд излезе с материал на страница „Фатална” под заглавие: „Варненци: Агент Лъки „пеел” и купувал гласове”. Материалът е подписан от варненската репортерка на в. Труд Юлия Кунева.
Сдобила се по полицейска линия с телефона на заложната къща на 25-годишния Пенчо Иванов, който според публикациите е карал въпросното Ауди, Юлия Кунева звъни за да потърси връзка с Иванов. Отива в заложната къща, където открива служителят Пламен Христов. Казва му: „Аз съм приятелка на Веселина Томова.... И на Пенчо съм приятелка... Тя Веселина Томова ми каза, че зад взрива стои Весо Данов, и аз мисля, че е Весо Данов...”. 25-годишният Пламен Христов обяснява на Кунева, че Пенчо Иванов го няма. На следващият ден публикацията във в. Труд е илюстрирана със снимка на ... Пламен Христов. От снимката обаче гледа не истинският Пламен, а 65 годишен мъж. Това е само най-малката лъжа в материала.
Журналистката от „Труд” от три месеца не е разговаряла с мен. И мръснишката интрига, със заявлението пред нищо неподозиращото момче, че съм твърдяла, че Весо Данов стои зад взрива, е долнопробна лъжа.
Достатъчна обаче, за да нагнети напрежение и да ме направи мишена. Още повече, че преди да борави с подобни цинични лъжи, Кунева би трябвало вече е да прочела материала ми в сайта afera.bg за взрива във Варна, в който достатъчно ясно давам знаци за поръчителите.
Сред тях няма и намек за Веселин Данов.Самото заглавие в „Труд”: „Варненци: Агент Лъки „пеел” и купувал гласове” е директна квалификация: „това е човекът – стреляйте, разправяйте с него!”.
Нищо, че в публикацията единственото вярно написано нещо е, че Пенчо Иванов има заложна къща.Миксирането от фалшива, манипулативна и чисто лъжовна информация обслужва определени кръгове по интереси, които очевидно ползват зависимостите на Юлия Кунева. И тя без да си дава сметка, с лека ръка прави едно момче с дете на три годинки жива мишена.
На репортерката от „Труд” и предстои да застане пред съда и да се напъне да докаже всяка лъжа от материала си. Вероятно ще срещне трудности да призове „запознатите с тъмните дела на Варна”, както и „казаха от прокуратурата”, още по-малко полицейските си контролирани източници.
Лъжите обаче не са само плод на шест-седем бири, изпити в движение от десет сутринта. Те са целенасочени и внушението е, че едва ли не целият град - „варненци” - трябва да знаят, че Пенчо Иванов „пеел” и „купувал гласове”.
Впрочем, в набирането на информация е включен и мъжът на Кунева – учител, който пък разпитва Мартин Радев, негов ученик, който през нощта е играл карти в заведението, пред което избухва взрива.
„Какво има да се чудите – сочат го, че е внедрен агент на ДАНС и свидетел по няколко мафиотски дела. То се знае – който много пее, има да пати”, казват запознати с тъмните дела на Варна”, пише Кунева и сочи, че Пенчо Иванов е „агент Лъки” от книгата ми „Бандитска Варна”, където „Веселина Томова твърди, че мъжът е вкаран през 2008 година в криминалните среди с благословията на ДАНС по времето, когато в агенцията е съветник Алексей Петров”.
На Кунева за пред съда ще и се наложи на трезва глава да прочете още веднъж „Бандитска Варна” за да удостовери къде е написано, че Лъки е „агент” на ДАНС.
Ще трябва като „опитен” кримирепортер да обясни как така прокуратурата е наясно кой в какви „трудово-правни отношения е в ДАНС” и още нещо: дори и да приемем „версията” и, че Лъки е „агент”, защо ли толкова е радостна, че взривяват човек, който е работил за интересите на държавата. Ще и се наложи да докаже откровено наглата си лъжа, че Пенчо Иванов е давал показания СРЕЩУ 24-мата от „мега – дознанието” във Варна, което за трети път в публикацията поръчково го прави мишена. Ще трябва да доказва и още една клевета, че Пенчо Иванов е давал показания по делото „октопод”, което не отговаря на истината.И ще се наложи да докаже как е купувал гласове и „как е оплел конците с парите, но отказал да върне суми, които не му излизали”. На това място е добре да съсредоточи около изборните мероприятия на себе си и съпруга си.
Ако тази публикация беше плод единствено на неадекватност и алкохолно опиянение, можеше човек да бъде снизходителен.
Толкова абсолютно манипулативни внушения обаче, говорят за далеч по-дълбоко използване на нещастността на Кунева от заинтересовани ченгеджийски кръгове.
Впрочем, взривът гръмна и три дни след оповестяването на новината в сайта versia.bg, че „Веселина Томова обърква сценария за кметските избори”. Неслучайно в публикацията на „Труд” се набъркват и безумните внушения за „купуване на гласове”. Наслагването на интереси е знаково.
В нито един ред „топ” репортерката на Труд, която иначе се бие в гърдите, че е разследваща журналистка, не си е направила труда да загатне и версията, че взривът може и да е заради пилицейки –властови натиск срещу Пенчо Иванов да подпише поръчкови, предварително подготвени показания срещу Алексей Петров.Интересно как така Кунева, която иначе е „разговаряла с мен и аз съм и казала, че Данов стоял зад взрива”, не си направи труда наистина да ми се обади за да ме попита за тази хипотеза, загатната в материала ми в afera.bg?!Това обаче не е интересно на сценаристите на активното мероприятие, в което Кунева е използвана като пешкир. Вероятно срещу две водки.По-важното е ударът срещу Пенчо Иванов и Веселина Томова да е ясен и категоричен. Лъжа, клевета – няма значение – важното е, че във вестника го пише.Няма никакво значение и, че журналистиката се превръща и ползва като „наемен убиец”. Няма никакво значение, че чрез долнопробни лъжи можеш да направиш двама души мишена и утре със същият захлас и упование да им пишеш некролозите, лигавейки се: „ама те ми бяха приятели”.Иначе, като става дума за това кой кого „пеел”, журналистката от „Труд” Юлия Кунева може да бъде съсечена от раз. И шефовете и да останат със зяпнали уста от наличните доказателства за това. Засега ще и го спестя.Ще спестя и известните ми схеми как „хонораропотока трябва да тече” с пликове, откъдето трябва. Не защото не заслужават, а защото е истински гнусно.
На всички онези, които пищят „морално” как „предавам” колежката си ще кажа: а какво очаквате след подобна мръсотия, излята върху ми и върху един човек, за когото са написани само лъжи? Докъде си въобразявате, че може да стигне поръчковостта в журналистиката – дотам да ни превърнат в наемни убийци?Днес е един. Утре – друг. Вдруги ден – може да бъде всеки от вас. Знам, тези хора нямат скрупули. Знам, колко „единна” е колегията ни и колко много се надявате всички да ме удавите в капка вода. Пет пари не давам за завистта и злобата.
Що се отнася до Юлия Кунева – моята съвест е чиста. Спасявала съм я десетки пъти, заради подобни писания. Помагала съм и тогава, когато никой от сегашните и „защитници” не си е мърдал пръстта за нея.
Няма обаче оправдание за подобна мерзост.
Защото, вместо да търсиш истината, си позволила да станеш маша и да превърнеш двама души в мишени. Просто, защото на някой това е удобно.
Долна история.
За мерзавци.
Наздраве! Да ти е сладко!

Веселина Томова

П.П. Никога не съм крила, че Пенчо Иванов е мой приятел. Описан е в книгата ми „Бандитска Варна” като Лъки, а не като „агент”. Да, ние сме екип и това очевидно застрашава хора, чиито черни душички вече са се очертали и благодарение на ползването на подобни „топ” трудовачки. Знам какво сме направили с Лъки за да преборим мръсната система на корумпирани полицаи и прокурори. Затова ударът срещу него е и удар срещу мен. Знаят го и режисьорите. Онези, които държат ръчичката на лъжовната „колежка”. А времето на истината предстои.

Няма коментари: