петък, 3 септември 2010 г.

ВЕСЕЛИН ДАНОВ ПРЕД ВЕСТНИК ПАПАРАК : АЗ СЪМ ПЪТНИК... ЩЕ МЕ УБИЯТ!


ПАПАРАК Господин Данов, ще започна с въпроса как е здравето ви? Чуха се много притеснителни слухове около тази тема. Как живеете в затвора?

Данов: Здравословното ми състояние е много тежко, тъй като страдам от фисура на ректума, за която се подложих на лечение, но за съжаление бе неуспешно и страдам от кръвотечение и болки. Освен това имам двустранна дискова херния, за което имам експертно заключение и трябва да се подложа на операция, което не може да стане докато съм в затвора заради дългия следоперативен период, рехабилитация и т.н. Имам и хипертония.

ПАПАРАК В крайна сметка Веселин Данов е “жертва” или “ виновен”...Веселин Данов топ мафиот ли е .... .На кого пречите.

Данов: В крайна сметка няма невинен човек на този свят и не се имам за светец. Категорично не съм се занимавал с трафик на хора, проституция, а най-малкото с разпространение на наркотици. Предложих на Нова телевизия, Pro.bg и BTV да застана пред полиграф не за друга, а в името на рода си. Аз подчертавам, че нямам никакви претенции към прокуратурата и съдът, тъй като съм се признал за виновен по всички обвинения, но искам обикновените хора да чуят истината, а не това, което бе тиражирано на всякъде. Ще попитате, защо тогава съм се признал за виновен? Ще ви отговоря така, защо пред инквизицията Галилео Галилей е казал, че земята не се върти?! Мисля, че ме разбрахте.

ПАПАРАК Разкажете ви вашата истина за Алексей Петров..... Как стана всичко, опишете ми срещата ви, разговорът, вашите думи, неговите... анализирайте случая....

Данов: Отидох на 4-ти септември 2008 год. с главната редакторка на бившия ми сайт afera.bg на среща с Алексей Петров. Там поех два ангажимента. Единият да намеря човек, който да бъде назначен на щат като заместник началник в ДАНС – Варна и който всъщност да изземе функциите на тогавашния. И второ да внедря агент сред групировките занимаващи се с проституция и наркотици, който да докладва лично на Алексей Петров. Изпълних и двете. За осъществяването на второто се наложи да вляза в близък контакт с хората, които се занимават с престъпна дейност в града. На 12.09.2008 год. за мое най-голямо учудване вместо да бъдат задържани те, бях арестуван аз. Още в първия момент на задържането ми пред двама висши офицери участващи в задържането заявих, че изпълнявам задача на ДАНС. Това може да бъде потвърдено от самите тях. Чак в последствие разбрах, че дни преди ареста ми, хората, за които бях помолен да съдействам на ДАНС и Алексей Петров са имали срещи с него и бях ударен аз за да съществуват те. Затова също съществуват оперативни данни в Дирекцията – Варна и може да бъде проверено. Искам пред вашия вестник да декларирам следното: НИКОГА през времето на цялото си задържане първо в ареста, след това в затвора от вече две години до момента не съм написал или казал нещо лошо за никого и не съм давал показания дори срещу тези хора, които ме натопиха. Сега когато разбрах каква е цялата гнусна игра около мен казвам нещата такива каквито са.
Всеки може да погледне в делото и да види дали казвам истината или не. Искам да подчертая, че нямам абсолютно никаква уговорка с прокуратурата, че съм явен, а не защитен свидетел по делото на Алексей Петров и както виждате не само, че не ползвам никакви облаги от това, а ме държат в затвора при най-тежки условия и видно за вас от копието от протокола на съдебното заседание на варненски окръжен съд за условно предсрочно освобождаване, изпратено ви от мен, съдът не ме пуска вече за втори път с доводите, че и двете ми характеристики от ТПО-то към затвора Варна били еднакво добри.

ПАПАРАК Случаят с афера.бг и хвърлената ви ръкавица от Веселина Томова? Какъв човек е Веселина Томова? Истината за вашето участие в афера.бг и пр...

Данов: С Веселина Томова ме свързва старо приятелство, като имахме и бизнес отношения. Тя бе главен редактор на вестника ми „167 часа Варна”, а в последствие и главен редактор на сайта ми afera.bg . през месец април 2009 год. тя ми заяви, че вече нямам сайт. Към този момент тя вече разполагаше с Алексей Петров зад гърба си, а аз бях просто един затворник. От този момент нататък сайтът се управлява и списва единствено от Веслеина Томова. В свое интервю тя твърди: "Сайтът afera.bg НИКОГА не е бил на никого, освен моя собственост!". Това явно се дължи или на големите горещини във Варна през месец август или на многото бутилки бяло вино. За да решим веднъж завинаги въпроса за собствеността на сайта ви изпратих копие от договорът за поддръжка, който моля да публикувате. Не мога да си обясня, защо тази жена, която е видяла само добро от мен и е била като част от семейството ми стигна до там да излива тази помия върху мен. Стига дори до там, че в сайта се трият всички коментари, които са в моя подкрепа и остават само негативните такива. Аз и прощавам всичко това. Страдах прекалено много през тези години, а и не намирам нищо достойно в поведение пропито от истерия и агресия.

ПАПАРАК И кой е Алексей Петров според вас и не ви ли е страх от него?

Данов: Алексей Петров за мен е бизнесмен с много връзки и най-вече с много информация. Не ме е страх нито от него, нито от когото и да било. Вече бях заплашен с убийство.

ПАПАРАК Алексей Петров ще влезе ли в затвора според вас и вашата истина за конфликтът му с новата власт?

Данов: Дори и на него не му пожелавам да влезе вътре, защото аз съм вътре и е истински ад. А дали ще влезе ще реши съдът. Не съм злопаметен човек.

ПАПАРАК До нас достигна информация че Алексей Петров Трактора ви е считал за сериозен конкурент в бизнеса с “ жива плът” във Варна?

Данов: Това са глупости. Няма как да съм му бил конкуренция, защото, както вече казах, никога не съм се занимавал с проституция, трафик на хора или наркотици.

ПАПАРАК Познавате доста хора от подземният свят, от кой имате най – положителни впечатления, с кого бяхте приятел и с кого неприятел...

Данов: Трудно ми е да отговоря на този въпрос. Бил съм приятел и с хора от така наречения криминален контингент, и с хора от висшия ешалон на властта, и ако някой ми е бил приятел, той ми е останал такъв независимо от ситуацията, в която е попаднал.

ПАПАРАК Истинският ви успех като политик?

Данов: Истинският ми успех в политиката бе през 2003 год., когато без да съм се занимавал никога с политика вкарах двама общински съветника във Варна. Същото повторих и през 2007 год., като се има в предвид, че конкурирах стари, мощни партии с огромни ресурси, а аз нямах никаква подкрепа, освен доверието на хората. Не предадох това доверие и не подведох хората.

ПАПАРАК Богат човек ли е Веселин Данов... Кой и как управлява бизнесът ви докато сте в затвора? От какво печелите ....

Данов: Целият ми бизнес е абсолютно прозрачен и бих казал скромен. В момента се ръководи от съпругата ми и синът ми. Не съм мултимилионер. Започнал съм още по времето на комунизма, освен това съм богат наследник и много ми е болно, когато комисията Кушлев демонстрира пълно незачитане на човешките права по отношение на мен. Ще ви дам пример. Продал съм няколко наследствени имота в София и Пловдив за милиони лева, теглил съм кредити в също големи размери и с тези пари съм купил имоти. Предоставил съм на комисията данъчните декларации на мен, жена ми и на фирмите ни от 1993 год. до сега и въпреки всичко комисията поиска възбрана върху всичките ми имоти и банкови сметки, като явно си личи гнусната поръчка да ме докарат до фалит. Дори и най-обикновен и непросветен човек ще каже, че ако аз представя документи за получени от мен кредити и нотариални актове за продадени от мен наследствени имоти и докажа и други доходи, то стойността на общо доказаните приходи, съвсем произволно казано, да речем е 3 000 000 лв., то на стойността на тази сума не бива да ми бъдат запорирани имоти. На практика, обаче се прави точно обратното. Запорират ти абсолютно всичко с явната цел да те докарат до фалит. И когато след години спечеля всички дела било в България или в европейски съд, защото ще водя битката докрай, то държавата ще трябва да плати огромни обезщетения за нанесените ми щети, които ще плати обикновеният данъкоплатец и всичко това само защото съм неудобен за някого.

ПАПАРАК Какво бихте променил ако върнете времето назад?

Данов: В личен аспект нищо. Имам сплотено семейство. Може би единственото, което бих променил е, че не бих отишъл на 04.09.2008 год. на срещата с Алексей Петров, която доведе до повратен момент в моя живот.

ПАПАРАК Все пак Алексей Петров е бил ваш шеф. Предполага се че го познавате добре. Имаше ли качества които харесвахте в него?

Данов: Алексей Петров никога не ми е бил шеф по никаква линия. Тези качества, които ценя са амбиция и упоритост.

ПАПАРАК Говори се че той неформално притежава няколко медии. До колко е истината в тези слухове?

Данов: Не мога да коментирам нещо, с което не съм запознат, тъй като с него не сме поддържали близки отношения.

ПАПАРАК В крайна сметка Алексей Петров жертва ли е или наистина изкупва доста грехове?

Данов: Не искам да съм съдник никому. Само той си знае как стоят нещата. От своя страна искам да кажа, че аз не го мразя, но той постъпи много жестоко със съпругата ми. Дни след задържането ми, съпругата ми отиде при него на басeйн „Спартак” за да го попита, защо съм вътре и защо не ме е извадил след като знае истината и тогава той и е казал: „Бъди спокойна! Мъжът ти излиза до дни. Нека мълчи! Ще излезе като герой.” Аз и до сега 700 дни си мълча, но си стоя в затвора.

ПАПАРАК Одобрявате ли управлението на Бойко Борисов и какво е мнението ви за него?

Данов: Смятам, че Бойко Борисов има желанието да оправи нещата в страната и знам, че го желае така, както и аз, когато влязох в политиката. Желаех и правех всичко възможно да бъда полезен на обикновеният човек.

ПАПАРАК За вас се знае че сте един доста добре информиран човек особено в подземните среди. За настоящият премиер на страната пълзят какви ли не слухове за връзките му с мафията. До колко има истина в тях лично според вас?

Данов: Не съм запознат и никога не съм се познавал с Бойко Борисов, а така също базирайки се на това, което съм чувал за себе си съм свикнал да не вярвам на слухове.

ПАПАРАК Защо отказвате да свидетелствата срещу Баретата? Страх или мъжество?

Данов: Въпрос на принципи. С него сме имали приятелски отношения и никога не сме имали бизнес такива. Страх, както вече ви казах, от никого нямам. Това съм го доказал многократно и тези, които ме познава го знаят добре.

ПАПАРАК За кого работи ДАНС? За кого работеше Алексей Петров?

Данов: ДАНС работи за държавата, а Алексей Петров – ще каже съдът.

ПАПАРАК В едно интервю разказвате скандални неща за пари от дрога които влизат в държавата. Наистина, има ли черна каса държавата?

Данов: По-рано имаше, сега незнам.

ПАПАРАК Твърдите че след като излезете от затвора ще ви убият? Това е повече от скандално. Кой очаквате да направи това и защо?

Данов: Мисля, че въпросът ви е излишен. А дали ще стане е божа работа.

ПАПАРАК Как е жена ви? Семейството....

Данов: Имам изключително семейство. Жена, която ме обича и подкрепя много. Син, с когото всеки баща може да се гордее. Никой и нищо не може да застане между нас!

ПАПАРАК ярващ човек ли сте?

Данов: Вярвам в провидението и вярвам, че на всяко добро се отговаря със зло. Случаят с мен е живо доказателство.

ПАПАРАК Защо се обърнахте към вестник “ПАПАРАК” и мнението ви за жълтата свободна преса.....

Данов: Смятам, че тя е наистина единствената свободна преса в България. Това е и причината да имате широк кръг от читатели. Искам чрез вас, именно обикновеният българин да разбере, че не съм посрамил името на баща.
За думите и делата ми Бог ще ме съди ако съм виновен! А това, което се прави с мен е пълна гавра с човешките права и достойнството ми.


Едно интервю на
ВЕСЕЛИН СТАМЕНОВ

Няма коментари: